Strona 1 z 1

[Podstawy] Wysyłanie powiadomień e-mail

: 29 mar 2024, 00:00
autor: PhotoSoft
Na początku należy uzupełnić dane konta e-mail w ustawieniach :arrow: viewtopic.php?t=632
UWAGA :!: W przypadku poczty Gmail wymagana jest dodatkowa konfiguracja :arrow: viewtopic.php?t=2347
Aby wysłać hurtowo powiadomienia e-mail do kupujących, należy zaznaczyć ich na liście, a następnie rozwinąć menu nad główną listą:

Obrazek

Można również wysłać powiadomienie z poziomu okna edycji transakcji, wtedy należy wybrać z górnego menu "Wyślij e-mail -> poprzez EU". Wszystkie powiadomienia wysyłane są w tle o czym informuje ikonka z postępem w prawym dolnym rogu.

UWAGA :!: W przypadku wysłania na raz dużej ilości powiadomień serwer pocztowy może je zablokować ze względu na przekroczenie limitów antyspamowych. Dlatego można przy zaawansowanych ustawieniach poczty ustawić opóźnienie pomiędzy kolejnymi mailami, aby wyeliminować to zjawisko. Z reguły wystarczy kilka sekund - rzadko więcej niż 5.

Obrazek

Tworzenie powiadomień

Klikamy "Otwórz edytor" i w nowym oknie należy wpisać tytuł wiadomości oraz jej treść. Pod edytorem wybieramy odpowiednią zakładkę HTML lub Tekst w zależności w jakiej formie ma być wysyłane powiadomienie.

W temacie oraz treści powiadomienia można używać znaczników, których listę znajdziesz tutaj :arrow: viewtopic.php?t=666. Opcjonalnie można również zaznaczyć, aby do powiadomienia dołączany był wygenerowany w PDF`ie przez EU rachunek/faktura.

Przed wysłaniem powiadomień można dokonać podglądu wiadomości z uzupełnionymi znacznikami.

Obrazek

Automatyczne wysyłanie powiadomień

Domyślnie funkcja wysyłki powiadomień przy przenoszeniu transakcji między sekcjami jest wyłączona, dlatego należy ją włączyć w zakładce "Ustawienia -> Konfiguracja -> Kontrahenci".

Warunkiem koniecznym do prawidłowego jej działania jest wcześniejsze utworzenie szablonów, których nazwy będą odpowiadać nazwą sekcji, czyli aby po przeniesieniu transakcji do sekcji "Zakończone" zostało wysłane powiadomienie to musi zostać wcześniej utworzony szablon z taką samą nazwą.

Można także zdefiniować różne szablony dla tej samej sekcji w zależności od konta Allegro. Nazwa szablonu musi, wtedy być w postaci "LOGIN - NAZWA_SEKCJI". Czyli mając dwa konta możemy utworzyć osobne szablony dla np. sekcji "Zakończone" w ten sposób:
  • Konto1 - Zakończone
  • Konto2 - Zakończone
:idea: W nazwie szablonu nie podajemy cudzysłowów.
W przypadku nowych transakcji powiadomienia zostaną przesłane tylko do tych, do których nie odnotowano wpłaty PayU - można to jednak zmienić w ustawieniach.

:idea: Jeśli nie chcemy, aby w danej chwili przy przenoszeniu transakcji zostały wysłane automatyczne powiadomienia, wówczas należy przytrzymać wciśnięty klawisz CTRL.

Powiadomienie nie zostanie drugi raz wysłane automatycznie, jeśli zostało już wysłane wcześniej przy przenoszeniu transakcji albo ręcznie.