Od teraz można zarejestrować lub zalogować się na forum poprzez konto Facebook albo Google :) Jeśli zalogujesz się w ten sposób i na forum jest już utworzone konto o takim samym adresie e-mail, wówczas oba konta zostaną ze sobą powiązane. Czyli zachowane zostaną wszystkie ustawienia i posty.

Jeśli adresy e-mail będą różne, wówczas zostanie założone nowe czyste konto. W razie czego można zmienić w ustawieniach istniejącego konta adres na inny :arrow: ucp.php?i=ucp_profile&mode=reg_details

Ten komunikat można zamknąć w prawy górnym rogu.

[Podstawy] Wydruki / znaczniki

Moduł do obsługi sprzedaży, który pozwoli Ci na szybkie i sprawne zarządzanie transakcjami co z kolei docenią Twoi klienci - ta funkcjonalność dostępna jest tylko w wersji Standard.
Regulamin forum
W związku z ciągłymi pracami nad EU, część funkcji zawarta w pomocy może być nieaktualna albo w ogóle nieopisana. Jeśli natrafisz na taki temat lub będzie coś niedoprecyzowane, wówczas zgłoś w nim swoje uwagi.
PhotoSoft
Administrator
Posty: 4462
Rejestracja: 14 cze 2011, 13:10
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy
Kontakt:

[Podstawy] Wydruki / znaczniki

Post autor: PhotoSoft » 30 paź 2012, 19:19

Generowanie wydruków

Wydruki możemy generować na różne sposoby:
  • zaznaczyć transakcje na liście i od razu skorzystać z opcji wydruku,

  • wcześniej dodać je grupami do kolejki listy wydruku wg własnej kolejności - dzięki tej opcji można wydrukować transakcje z kilku kont za jednym razem,

  • bezpośrednio z okna edycji transakcji.
Obrazek

W programie zdefiniowanych zostało kilka domyślnych szablonów wydruków, które można dowolnie modyfikować. Pliki z dopiskiem "OO" w nazwie zostały przygotowane dla edytora Writer.
 
Obrazek

Ustawienia wydruku

W przypadku etykiet/naklejek A4 przydatna może okazać się opcja "Wstaw puste pozycje", która pozwala precyzyjnie ustawić, od której pozycji mają być wstawiane etykiety, aby nie marnować całego arkusza.

Można wygenerować wydruki w PDF`ie. Po zaznaczeniu tej opcji pobrana zostanie wirtualna drukarka PDF, z której korzysta EU.

Jeśli zaznaczymy "Zapis do pliku", wówczas można będzie zachować każdy wygenerowany wydruk. W przeciwnym razie stary zostanie zastąpiony nowym.

Wystawianie faktur VAT oraz rachunków

Przede wszystkim w nazwie szablonu musi znaleźć się słowo "faktura" lub "rachunek", aby działała automatyczna numeracja dokumentów.

Można zaznaczyć opcję "Zachowaj kopię dokumentów", dzięki temu wydruki będą zapisywane w głównym katalogu EU w folderze "faktury" z podziałem na rok/miesiąc.

Jeśli zaznaczymy opcję "Wygeneruj w formacie PDF", wówczas można będzie automatycznie wysyłać dokumenty jako załącznik powiadomienia.

Na koniec w karcie transakcji w sekcji "Dane do faktury" zostanie zapisany nr wygenerowanego dokumentu.
:!: Dotyczy pracy wielostanowiskowej :!:
Podczas normalnej pracy numeracja dokumentów oraz same dokumenty są zapisywane lokalnie, dlatego podczas pracy wielostanowiskowej, jeśli dokumenty mają być wystawiane z kilku stanowisk jednocześnie należy:
  • w zakładce "Ustawienia -> Konfiguracja -> Kontrahenci" włączyć odczytywanie numeracji faktur z bazy,

  • w zakładce "Ustawienia -> Konfiguracja -> Baza danych" wybrać zmapowany folder na faktury, który będzie dostępny dla wszystkich stanowisk w sieci (trzeba aktywować wcześniej zaawansowane ustawienia).

    Tutaj również można zmienić folder dla szablonów wydruków, jeśli mają z nich korzystać inne stanowiska. W przeciwnym razie trzeba by na każdym z nich osobno edytować szablon.

Budowa i edycja szablonu

Szablony zapisane są w plikach RTF, które można dowolnie samemu edytować w systemowym edytorze WordPad, Wordzie (minimum 2003) z pakietu MS Office lub darmowym Writerze z pakietu Libre/OpenOffice.
UWAGA :!: Writer nie radzi sobie za dobrze z formatowaniem złożonych tabel, dlatego w przypadku domyślnych szablonów łatwiejsze może okazać się stworzenie ich od nowa.
Aby edytować szablon należy skorzystać z odpowiedniej opcji w oknie wydruków w EU lub przejść do folderu "wydruki", gdzie EU jest zainstalowany. Można również dodawać własne szablony, które należy zapisać we wspomnianym folderze - EU automatycznie je wykryje i nie trzeba będzie wczytywać ich za każdym razem.

Każdy szablon musi zawierać tag otwierający [TRANSAKCJA] oraz zamykający [/TRANSAKCJA]. Definiują one lokalizację danych głównej transakcji.

Aby każda transakcja była umieszczona na nowej stronie należy przed tagiem [TRANSAKCJA] zastosować dodatkowo tag [NOWA_STRONA] - nie może być spacji pomiędzy nimi (patrz szablon "etykiety adresowe 10x10 cm"). W przeciwnym razie będą umieszczone jedna pod drugą (patrz szablon "książka nadawcza").

W przypadku transakcji zgrupowanych można zastosować tagi otwierający [PRZEDMIOTY] oraz zamykający [/PRZEDMIOTY]. Definiują one lokalizację danych poszczególnych przedmiotów (patrz szablon "karta transakcji" oraz "lista wysyłkowa").

Poniżej znajduje się lista znaczników, które można wykorzystać.
UWAGA :!: Jeśli chcemy zmienić nazwę znacznika w zapisanym już szablonie, należy go wcześniej usunąć i wpisać od nowa. Gdy będziemy go edytować to na 99% nie zostanie rozpoznany z powodu wymieszania formatowania przez edytor.
Lista dostępnych znaczników
  • Ogólne:
    • [NAZWA_PRAC] - nazwa zalogowanego pracownika :arrow: viewtopic.php?t=2896
    • [LP] - liczba porządkowa na wydruku
    • [ID] - nr transakcji w EU
    • [ID_ZAM_SKL] - nr zamówienia sklepowego (przy zamówieniach z Allegro będzie pusty)
    • [SEKCJA] - nazwa sekcji, gdzie znajduje się transakcja
    • [DATA_TERAZ] - data bez godziny
    • [GODZ_TERAZ] - aktualna godzina
    • [NUMER_DS] - generowany automatycznie kolejny numer dokumentu podczas wydruku rachunku/faktury
  • Dane sprzedawcy:
    • [JA_LOGIN]
    • [JA_USERID] - nr ID konta na Allegro
    • [JA_NAZWAFIRMY]
    • [JA_IMIENAZW]
    • [JA_ULICA]
    • [JA_KODPOCZ]
    • [JA_MIASTO]
    • [JA_NIP]
    • [JA_TELEFON]
    • [JA_EMAIL]
    • [JA_BANK]
    • [NR_KONTA_1]
    • [NR_KONTA_2]
  • Dane kontaktowe kupującego:
    • [DK_LOGIN]
    • [DK_USERID] - nr ID konta na Allegro
    • [DK_PUNKTY]
    • [DK_NAZWAFIRMY]
    • [DK_IMIENAZW]
    • [DK_ULICA]
    • [DK_KODPOCZ]
    • [DK_MIASTO]
    • [DK_EMAIL]
    • [DK_TELEFON1]
    • [DK_TELEFON2]
    • [DK_NOTATKI]
  • Dane do wysyłki kupującego:
    • [DDW_NAZWAFIRMY]
    • [DDW_IMIENAZW]
    • [DDW_IMIE]
    • [DDW_NAZW]
    • [DDW_ULICA] - pełna nazwa ulicy
    • [DDW_ULICA_NAZ] - sama nazwa ulicy bez numerów
    • [DDW_ULICA_BUD] - numer budynku bez nazwy ulicy
    • [DDW_ULICA_LOK] - numer lokalu bez nazwy ulicy
    • [DDW_KODPOCZ]
    • [DDW_MIASTO]
    • [DDW_TELEFON]
    • [DDW] - sformatowane dane klienta do wysyłki w postaci:
      [DDW_NAZWAFIRMY] [DDW_IMIENAZW]
      [DDW_ULICA]
      [DDW_KODPOCZ] [DDW_MIASTO]

      Lub dane punktu odbioru, jeśli został wybrany.
  • Dane do faktury kupującego:
    • [DDF_NAZWAFIRMY]
    • [DDF_IMIENAZW]
    • [DDF_ULICA]
    • [DDF_KODPOCZ]
    • [DDF_MIASTO]
    • [DDF_NIP]
    • [FVAT] - czy wystawić fakturę: przyjmuje wartości "TAK" lub nic
    • [NR_FVAT] - numer wystawionego rachunku/faktury zapisany na karcie transakcji
    • [DATA_PARAGONU] - data wystawienia paragonu poprzez EU
  • Dane transakcji:
    • Szczegóły dotyczące zakupu:
      • [ILE_POZYCJI] - ilość pozycji w zamówieniu (dotyczy zgrupowanych transakcji)
      • [TYTUL_AUKCJI]
      • [NR_AUKCJI]
      • [DATA_ZAKUPU]
      • [STAWKA_VAT]
      • [ILOSC]
      • [CENA_JEDN] - cena jedn. brutto
      • [CENA_JEDN_N] - cena jedn. netto
      • [CENA_JEDN_V] - cena jedn. VAT
      • [KWOTA] - jest to cena jedn. * ilość sztuk lub łączna kwota zamówienia bez kosztów wysyłki
      • [KWOTA_N]
      • [KWOTA_V]
      • [KWOTA_SLOWNIE]
      • [KOSZT_WYSYLKI]
      • [KOSZT_WYSYLKI_N]
      • [KOSZT_WYSYLKI_V]
      • [DO_ZAPLATY]
      • [DO_ZAPLATY_N]
      • [DO_ZAPLATY_V]
      • [DO_ZAPLATY_SLOWNIE]
      • [DO_ZAPLATY_N_SLOWNIE] - kwota netto zapisana słownie
      • [KWOTA_NIEDOPL] - kwota niedopłaty
      • [KWOTA_POBR] - wstawia kwotę pobrania równą kwocie do zapłaty albo "0,00"
      • [KWOTA_POBR_2] - wstawia kwotę pobrania równą kwocie do zapłaty albo nic
      • [LISTA_PRZEDM] - lista wszystkich zakupionych przedmiotów w postaci:
        1x HIT! USUN TLO POLACZ ZDJECIA NA AUKCJE +SZABLONY (2193493492)
        9x EU - WYSTAWIANIE ORAZ OBSŁUGA AUKCJI - PRZETESTUJ! (2269257373)
        itd.

        Można również zastosować zagnieżdżoną formę w/w znacznika definiując jakie dane zgrupowanych transakcji mają zostać wyświetlone, np.:
        [LISTA_PRZEDM][LP]. [TYTUL_AUKCJI] ([NR_AUKCJI]), [ILOSC], [KWOTA] zł[/LISTA_PRZEDM]
      • [SUMA_KWOTA_V] - suma VAT wszystkich zgrupowanych transakcji
      • [SUMA_KWOTA_N] - suma netto wszystkich zgrupowanych transakcji
    • Szczegóły przedmiotu z magazynu (aukcja musi być powiązana z produktem):
      • [MAG_PRODUKT] - nazwa produktu
      • [MAG_PROD_ID] - ID produktu (-1 oznacza brak powiązania)
      • [MAG_KOD_PROD]
      • [MAG_NOTATKI]
      • [MAG_MINIAT_x] - wstawia miniaturkę pobraną z szablonu aukcji, gdzie x oznacza szerokość w milimetra
      • [MAG_STAN] - przy braku powiązania z produktem zamiast "0" zwróci "brak powiąz."
      • [MAG_ALARM
      • [MAG_WAGA]
      • [MAG_CENA_ZAKUPU]
      • [MAG_STAWKA_VAT]
    • Dodatkowe informacje:
      • [EAN] - aukcja o danym numerze musi być zapisana w bazie
      • [KOD_PROD] - jw.
      • [MINIAT_x] - jw.
      • [NOTATKI_AUKCJA] - jw.
      • [INFO] - informacja od kupującego z formularza (wersja bez enterów)
      • [INFO_MINI] - j.w. dodatkowo bez dopisku "(FOD nr ...)"
      • [UWAGI]
      • [NOTATKI]
      • [INFO_ORG] - wersja z enterami
      • [INFO_MINI_ORG] - j.w. dodatkowo bez dopisku "(FOD nr ...)"
      • [UWAGI_ORG]
      • [NOTATKI_ORG]
    • Szczegóły dotyczące wpłaty:
      • [FORMA_WPLATY]
      • [DATA_WPLATY]
      • [KWOTA_WPLATY]
      • [PAYU] - kwota wpłaty PayU lub zwróci "brak wpłaty", jeśli nie została zaksięgowana
      • [PAYU_ID] - identyfikator wpłaty
      • [ZAPLACONO_G/P] - przyjmuje wartości "Zapłacono gotówką" lub "Zapłacono przelewem"
      • [TERMIN_PLATN_x] - w jego miejsce zostanie wstawiona data po dodaniu dni wpisanych w miejscu x, np. [TERMIN_PLATN_7]
      • [FOD_ID] - identyfikator formularza
      • [LINK_FOD] - automatycznie generowany link dla kupującego do wypełnienia formularza oraz zapłaty
    • Szczegóły dotyczące wysyłki:
      • [FORMA_WYSYLKI]
      • [ILE_PACZ] - ilość paczek przy transakcji
      • [PKT_ODB_ID] - dane punktu odbioru
      • [PKT_ODB_NAZWA]
      • [PKT_ODB_ULICA]
      • [PKT_ODB_KOD]
      • [PKT_ODB_MIASTO]
      • [WAGA]
      • [GABARYT]
      • [EKO_PRIO] - w zależności od rodzaju przesyłki będzie przyjmował wartości: "Eko" lub "Prio"
      • [DATA_WYSYLKI]
      • [NR_NADANIA]
      • [SLEDZENIE] - link do śledzenia paczki wygenerowany wg konfiguracji :arrow: viewtopic.php?t=6447
Znaczniki warunkowe
W nawiasie kwadratowym można umieścić kilka znaczników oddzielonych średnikiem, wtedy na wydruku wyświetli się pierwszy wg podanej kolejności, który nie będzie pusty, np.:
  • [[TYTUL_AUKCJI];[MAG_PRODUKT];[znacznik3];[itd.]]
  • [[KOD_PROD];[MAG_KOD_PROD];[znacznik3];[itd.]]
Pozdrawiam, Marcin
photosoft.allegro(małpa)gmail.com

:idea: Jak przesłać logi XML?

:idea: Tutaj pobierzesz najnowszy instalator EU

ODPOWIEDZ