[PORADNIK] Jak prawidłowo zgłosić problem?
: 27 lut 2013, 13:31
90% problemów można rozwiązać samemu w ciągu 10-15 minut, więc proszę postępować wg poniższej instrukcji, która pozwoli na dokładną analizę zgłoszenia.
- Obowiązkowo
przeinstaluj/zaktualizuj EU pobierając nowy instalator - nawet, gdy korzystasz z najnowszej wersji, ponieważ często przy drobnych poprawkach wgrywam na serwer poprawiony instalator bez zmiany głównej wersji - zmienia się tylko ostatnia cyfra. Zgłoszenia dotyczące nieaktualnych wersji nie będą analizowane
- Jeśli zauważysz braki w pobieranych transakcjach, formularzach czy wpłatach PayU proszę upewnić się czy to nie wina problemów z API Allegro:
https://github.com/allegro/allegro-api/issues
Koniecznie należy skorzystać zpobierania brakujących danych, gdy występują braki. Jeśli nie pomaga, wówczas oznacza to, że jest awaria API i występują opóźnienia w zwracaniu danych. Trzeba cierpliwie czekać, aż zostanie usunięta przez Allegro.
- Sprawdź czy problem występuje po uruchomieniu systemu w trybie awaryjnym z obsługą sieci:
- Windows XP/7:
http://www.pcworld.pl/news/388351/Jak.u ... ws.XP.html
- Windows 8/8.1:
http://centrump2p.com/viewtopic.php?f=32&t=1976
- Windows 10:
http://www.download.net.pl/jak-uruchomi ... ym/n/7053/
Jeśli nie występuje, tzn. że jest to problem systemowy i nie ma związku z EU. Proszę wtedy sprawdzić jeszcze na innym komputerze.
- Windows XP/7:
- Jeśli Twój problem dotyczy kategorii, ich parametrów dodatkowych lub braku form wysyłki, wówczas wymuś aktualizację komponentów Allegro w zakładce "Ustawienia -> Konfiguracja -> Aktualizacja".
Jeśli w wyniku zmian Allegro przy aukcjach poznikała część parametrów, wówczas skorzystaj z aktualizacji aukcji Allegro -> EUviewtopic.php?t=975
- W przypadku zauważenia nieprawidłowego działania mechanizmów w tle (np. wznawiania aukcji, wysyłki powiadomień),
sprawdź logi w tle i w razie problemów z ich analizą dołącz je do zgłoszenia.
- Gdy korzystasz z funkcji, które łączą się z zewn. usługami, np. Allegro, firmy kurierskie czy sklepy internetowe, wówczas obowiązkowo wygeneruj
logi XML (inaczej paczki XML) wymagane do analizy problemu.
- Jeśli Twoje zgłoszenie dotyczy zupełnie innego problemu, sprawdź:
w instrukcji obsługi czy nie wynika on z nieznajomości EU,
- na forum przy pomocy wyszukiwarki
forumowej albo znacznie dokładniejszej
Google czy nie ma już podanego rozwiązania.
- Proszę stosować się do zasady 1 problem = 1 temat. Aby przyspieszyć pomoc proszę doprecyzować zgłoszenie zgodnie z poniższymi punktami:
8.1. OBOWIĄZKOWO wklej do zgłoszenia odpowiedzi na poniższe pytania, które przyspieszą analizę:
- Czy pobrano z serwera aktualny instalator i przeinstalowano EU?
- Czy została wykonana aktualizacja komponentów Allegro?
- Czy problem występuje w trybie awaryjnym?
- Z jakiego systemu korzystasz (numer i wersja 32/64bit)?
8.2. Opisz dokładnie krok po kroku jak powtórzyć błąd i/lub w jakich sytuacjach występuje. Bez dokładnego opisu namierzenie źródła problemu nie będzie możliwe.
Podaj numery aukcji, dane kupujących itp. jeśli dotyczy ich problem. Nie zapomnij o pełnej treści komunikatów, jeśli się pojawiają.
Gdy problem dotyczy aukcji lub transakcji proszę wyeksportować je do pliku XML (aukcje /
transakcje) i przesłać na maila.
8.3. Dołącz zrzuty ekranu z komunikatami błędów/widocznymi nieprawidłowymi danymi co pozwoli łatwiej namierzyć źródło problemu. Ten punkt nie jest obowiązkowy, jeśli błąd można łatwo powtórzyćpkt. 8.2.
W przypadku wrzucania zrzutów na forum można skorzystać z serwisuhttps://snag.gy/ Proszę zamazać dane osobowe kupujących.
- Czy pobrano z serwera aktualny instalator i przeinstalowano EU?