Możliwości dodatkuWAŻNE Wcześniej należy aktywować obsługę sklepów w ustawieniach programu w sekcji "Konfiguracja -> Pokaż/ukryj".
- import produktów ze Sklepu jako szablony aukcji oraz wystawienie ich na Allegro,
- wystawienie aukcji jako produkty w Sklepie,
- kontrola stanów Allegro <-> Sklep, czyli przy sprzedaży na Allegro zostanie zmniejszona ilość sztuk w Sklepie i odwrotnie,
- pobieranie nowych zamówień.
Obecnie obsługiwane platformy sklepowe
- PrestaShop
- Shoper
- eSklep od home.pl
Konfiguracja
Dane dotyczące sklepu podajemy w zakładce "Ustawienia -> Sklepy internetowe". W zależności od wybranej platformy, należy wypełnić tylko aktywne pola.
Uwagi dotyczące poszczególnych platform
- PrestaShop
- Jako "Adres www", należy wpisać ścieżkę, gdzie jest zainstalowany sklep, a w niej katalog "api".
UWAGA W razie problemów z połączeniem proszę zamiast adresu domeny wpisać adres serwera. EU obsługuje również adresy z protokołem HTTPS.
Przy otrzymywaniu błędu 401 konieczne może być wygenerowanie nowego pliku robots.txt w zakładce "Konfiguruj -> Preferencje -> Ruch -> SEO & URL -> GENEROWANIE PLIKU ROBOTS".
- Klucz API, należy wygenerować w panelu sklepu w zakładce "Zaawansowane -> API / Usługa internetowa".
- Aby działała zmiana statusu na "Wysłane" musi on bazować na szablonie e-mail "shipped".
- Jeśli na serwerze jest wgrane oprogramowanie "IdeaWebServer", wówczas mogą wystąpić problemy z aktualizacją stanu produktów. Najlepiej zmigrować serwer na "Apache".
- Obsługiwane jest pobieranie zamówień w walucie EUR.
- Jako "Adres www", należy wpisać ścieżkę, gdzie jest zainstalowany sklep, a w niej katalog "api".
- eSklep / Shoper
- Jako "Adres www", należy wpisać domenę sklepu.
- Aby używać mechanizmu API, należy przygotować odpowiednie konto administratora. W tym celu należy:
- przejść do strony zarządzania administratorami w panelu administracyjnym sklepu: "Ustawienia -> Ogólne -> Administratorzy",
- utworzyć grupę administratorów z odpowiednio ustawionym polem "Typ dostępu" na "dostęp do webapi",
- dodać nowego administratora do nowo utworzonej grupy administratorów, którego login/hasło wpisujemy w EU.
- przejść do strony zarządzania administratorami w panelu administracyjnym sklepu: "Ustawienia -> Ogólne -> Administratorzy",
- Podczas aktualizacji statusu zamówienia nr nadania nie jest aktualizowany, ze względu na konieczność wcześniejszego stworzenia paczki dla zamówienia.
- Jako "Adres www", należy wpisać domenę sklepu.