Strona 1 z 1

Punkty w panelu jakości za szybką wysyłkę

: 04 mar 2024, 09:17
autor: stegolas
Hej,

Czy możecie u siebie sprawdzić jak serwis Allegro przyznaje punkty za tzw. szybką wysyłkę w panelu jakości?

https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajac ... ka-wysylka

Sprawdziłem jak to wygląda i według mnie są one naliczane błędnie, oceny są zaniżane. Dla zamówień, które złożone są w weekendy i tygodniu w godzinach popołudniowych i nocnych w panelu zamówień Allegro podaje przewidywany czas dostawy i w tym miejscu jest on poprawnie podawany. Czyli uwzględnia on czas na wysyłkę 24 godziny, dla zamówienia złożonego w weekend jest informacja, że wysyłka powinna nastąpić do poniedziałku do godziny 23:59. Dla zamówień złożonych w nocy np. o godzinie 22:00 podawany jest czas wysyłki do 23:59 kolejnego dnia.

To jest prawdziwy obraz sytuacji i realny do wykonania, ponieważ nie da się nadać zamówienia złożonego w niedzielę o godzinie 23 w nocy.

Natomiast statystyki i przydzielane punkty za tzw. szybką wysyłką są błędnie wyliczane. Dla przykładu zamówienie złożone w niedzielę o godzinie 22:00 jeżeli nie zostanie nadane tego samego dnia (co jest po prostu niemożliwe) traktowane jest jako zamówienie, które nie łapie się na "szybką wysyłkę" przez co zaniżany jest wynik w ocenie. To samo się tyczy zamówień składanych w tygodniu pn-pt godzinach popołudniowych. Allegro zamiast uwzględnić 24 godziny na wysyłkę i policzyć czas do 23:59 następnego dnia tratuje te zamówienia, że powinny być wysłane do 23:59 tego samego dnia. Konsekwencją tego są błędnie naliczane statystyki i zaniżana ocena.

Proszę sprawdzić u siebie jak to wygląda u was i dajcie informacje zwrotną.

p.s.

Aby zamówienie klasyfikowało się jako tzw. szybka paczka powinno spełniać kryteria:

- zadeklarowany czas wysyłki np. do godziny 13:00 w ofercie
- być wysłane w ciągu 24 godzin

To co mogłem to dałem na screenach czyli obraz z panelu zamówienia, statystyk akurat nie mogę wkleić za dużo szczegółów dot. zamówienia.